Literature review on employment impacts of GHG reduction policies for transport

De laatste jaren zijn talrijke studies gepubliceerd waarin gesteld wordt dat versnelde uptake of elektrische en brandstofefficiënte voertuigen in de gemotoriseerde vervoersmarkt positieve werkgelegenheidseffecten met zich mee zouden kunnen brengen.

Naar deze materie heeft CE Delft een literatuurstudie uitgevoerd, om te onderzoeken of het mogelijk is vanuit de beschikbare literatuur te bepalen of grootschalige overschakeling op geavanceerde powertrains positief op de werkgelegenheid zou werken. De belangrijkste conclusie uit de studie is dat CO2-regulering ‘vermoedelijk tot positieve werkgelegenheidseffecten’ zal leiden.

Auteurs

Sander de Bruyn
Bettina Kampman

Delft, juli 2012

het rapport (Engelstalig)

 

Tweets van @cedelft

Press release - Strong EU-post-2020 CO2 regulations for cars and vans beneficial https://t.co/SyRhBQVHTR
21-11-2017 14:44

Column Frans Rooijers - Overdag, als niemand thuis is, schijnt de zon. "Frictie tussen zomer en winter" op Energiep… https://t.co/hxYYdo4JDG
15-11-2017 10:11

Rapport - Energiebesparing in verkeer en vervoer: factsheets ten behoeve van de Nationale Energieverkenning 2017 https://t.co/fW2zzVRkQp
25-10-2017 14:28

Rapport - #Biobased #plastics in a #circular #economy. Policy suggestions for biobased and biobased biodegradable p… https://t.co/nL8CksIC6F
25-10-2017 14:11

Vacature Junior secretaresse https://t.co/4ybXcViypS #vacature #junior #secretaresse #werk #delft
24-10-2017 06:08