LCA-resultaten van geleiderails

De klimaatimpact (carbon footprint) van een gerenoveerde vangrail is vijf keer lager dan de impact van de standaard vangrail. Dat blijkt uit levenscyclusanalyses (LCA's) die CE Delft heeft uitgevoegd van de standaard vangrail en gerenoveerde vangrail. In totaal werd naar 17 milieueffecten gekeken. De LCA is uitgevoerd voor Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), die daarover schrijft: "Met deze uitkomsten kunnen aannemers scoren in hun aanbiedingen. Ook deels gerenoveerde geleiderails geven extra mogelijkheden bij het duurzaam inkoopbeleid van de overheid".

Auteurs

Marijn Bijleveld

Delft, november 2014

LCA-resultaten van geleiderails

 

Tweets van @cedelft

Press release - ITS Market Watch: Valuable insights from 4 case studies across Europe https://t.co/DsOKxNKeuM… https://t.co/ohIOjwq46l
23-11-2017 09:21

Press release - Strong EU-post-2020 CO2 regulations for cars and vans beneficial https://t.co/SyRhBQVHTR
21-11-2017 14:44

Column Frans Rooijers - Overdag, als niemand thuis is, schijnt de zon. "Frictie tussen zomer en winter" op Energiep… https://t.co/hxYYdo4JDG
15-11-2017 10:11

Rapport - Energiebesparing in verkeer en vervoer: factsheets ten behoeve van de Nationale Energieverkenning 2017 https://t.co/fW2zzVRkQp
25-10-2017 14:28

Rapport - #Biobased #plastics in a #circular #economy. Policy suggestions for biobased and biobased biodegradable p… https://t.co/nL8CksIC6F
25-10-2017 14:11